عنوان: دعوای تغییر نام کوچک مصطلح

پیام: در صورتی که نام خواهان از اسامی مصطلح در جامعه بوده و جزو اسامی ممنوعه و قبیح نباشد موجبی برای تغییر نام کوچک از طریق حکم دادگاه وجود نخواهد داشت.

شماره دادنامه قطعی :
9209970220300283
تاریخ دادنامه قطعی :
1392/03/06
گروه رأی:
حقوقی

رأی دادگاه بدوی

در خصوص دعوی آقای و.م. به ولایت از ع.م. به طرفیت اداره ثبت احوال به خواسته تغییر نام از ع. به الف.  نظر به اینکه اسم ع. از اسامی مصطلح در جامعه بوده و جزو اسامی ممنوعه و قبیح نمی باشد از این رو دادگاه دعوی خواهان را غیرثابت تشخیص و مستنداً به ماده 995 قانون مدنی حکم به بطلان دعوی خواهان صادر می نماید، رأی صادره از تاریخ ابلاغ ظرف بیست روز قابل تجدیدنظر می باشد.
رئیس شعبه 189 دادگاه عمومی حقوقی تهران ـ بهلولی

رأی دادگاه تجدیدنظر استان

تجدیدنظرخواهی آقای و.ج. به طرفیت اداره ثبـت احـوال نسبـت به دادنامه شماره 25 مورخه 19/1/92 صادره از شعبه 189 محاکم عمومی تهران که به موجب آن حکم به بطلان دعوی تغییر نام در سند سجلی از ع. به الف. صادر شده است انطباقی با جهات درخواست تجدیدنظر مندرج در ماده 348 قانون آیین دادرسی مدنی ندارد و دادنامه یاد شده با (منطبق با) محتویات پرونده و رعایت مقررات و اصول و قواعد دادرسی و موازین قانونی صادر شده و در این مرحله از رسیدگی دلیل جدیدی که مستلزم نقض دادنامه مذکور باشد اقامه نشده، لذا با رد اعتراض دادنامه تجدیدنظرخواسته را طبق ماده 358 قانون مرقوم تأیید می نماید. رأی صادره قطعی است .
رئیس شعبه 3 محاکم تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه
ذکائی ـ حمیدی راد