کد تخلف 2182 و کد تخلف 2181 چیست؟

به تازگی دو کد تخلف به لیست جرایم رانندگی و کد تخلفات رانندگی اضافه شده است که به دنبال ایجاد محدودیتهای تردد در دوران اوج گیری شیوع کرونا و تعطیلات دو هفته ای می باشد.

 

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرها و جاده ها تا دو هفته ادامه دارد و ماموران پلیس راهور در سراسر کشور در اجرای این طرح در آماده‌باش کامل هستند. ماموران پلیس با استقرار در مبادی ورودی و خروجی شهرها از ادامه سفر خودروهای غیرمجاز جلوگیری کرده و در صورت اصرار به ادامه سفر نسبت به جریمه آنان نیز اقدام خواهند کرد. علاوه بر کنترل جاده ها که با استفاده از ماموران مستقر انجام می‌شود، از ظرفیت دوربین ها و تیم‌های گشتی نیز برای انجام این نظارت استفاده شده است.

 

میزان جریمه رانندگی درنظرگرفته شده برای افراد خاطی از محدودیت‌ها، در جاده‌ها ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان و در شهرها ۲۰۰ هزار تومان است.

 

تردد از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح در سطح شهرهای قرمز کرونایی ممنوع است.در صورت تردد و سفر خودروهای دارای پلاک غیربومی در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان جریمه می شوند.

 

در این طرح فقط خودروهای سواری تاکسی، آمبولانس‌ها، خودروهای امدادی و افرادی که طبق بخشنامه مجوز دارند حق تردد در سطح شهر را دارند.

 

به گفته رییس پلیس راهور جریمه مالکان خودروهای دارای پلاک عمومی، وانت بارهای پلاک سفید، تاکسی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی پس از اتمام طرح حذف خواهد شد جریمه پزشکان و پرستاران هم پس از اعلام لیست آن‌ها از طریق فرمانداری‌ها بخشیده می‌شود.

 

کد تخلف 2181 چیست؟

کد تخلف 2181 که یک میلیون تومان است ، عبور وسایل نقلیه غیر ضروری در شهرهای در وضعیت قرمز در شرایطی که از سوی دولت ممنوعیت تردد اعلام شده است می باشد.

 

کد تخلف 2182 چیست؟

کد تخلف 2182 به مبلغ 200 هزار تومان، عبور وسایل نقلیه غیر ضروری در شهرهای در وضعیت قرمز در ساعات منع تردد محدودیت های کرونا از ۲۱ الی ۴ می باشد.

 

 

 

خلافی خودرو را چگونه استعلام بگیریم؟

برای استعلام خلافی خودرو می توانید برنامه فرمون را از گوگل پلی یا کافه بازار نصب کنید.

 

همچنین نسخه IOS آن در سیبچه و آی اپس موجود است.

 

با یکبار استعلام خلافی خودرو توسط بارکدپستی، اطلاعات و سوابق جریمه های شما در فرمون ثبت می شود و در مراجعات بعدی بدون نیاز به وارد کردن مجدد کد می توانید خلافی بگیرید.